Digitale nieuwsbrieven niet meer van deze tijd?

Onderzoek wijst anders uit...

Nieuwsbrieven zijn even uit de gratie geweest. ‘Mensen vinden ze irritant’, was de gedachte. 
Onderzoek wijst echter anders uit.

Adobe heeft recent 1000 personen ondervraagd. En wat blijkt? Digitale nieuwsbrieven zijn anno 2017 nog steeds het meest succesvolle medium om in beeld te komen én te blijven. 

Maar liefst 61% van de mensen ontvangt commerciële berichten het liefst per e-mail (een stijging van 24% t.o.v. 2016). En verder? Mensen ontvangen commerciële informatie het liefst via:

E-mailnieuwsbrief: 61%
Direct mail: 18%
App van het merk: 6%
Social media: 5%
SMS: 5%
Telefoon: 4%
Chatbots: 1%


Uiteraard is er niet alleen maar loftrompet over wat er in de mailbox verschijnt. Ontvangers hebben we een aantal eisen om irritatie te voorkomen. 
De onderzoekers konden een top10 van grootste ergernissen opstellen:

1. verschijnt te vaak: 47%
2. slecht geschreven: 25%
3. onjuiste informatie: 23%
4. product of dienst al gekocht: 20%
5. slecht vormgegeven: 16%
6. te persoonlijk: 16%
7. een afbeeldingen of video: 9%
8. onpersoonlijk: 9%
9. een call-to-action (knop of link): 7%
10. Overig: 4%

Verder blijkt uit het onderzoek dat de ontvangers (maar liefst 40%) liever informatieve nieuwsbrieven ontvangen dan promotionele. Informeer meer, is dus het devies. Net als aandacht besteden aan de leesbaarheid van de nieuwsbrief op een mobiel apparaat. Grote ergernissen die daarbij worden genoemd zijn het wachten op het verschijnen van afbeeldingen en het zijwaarts moeten scrollen.

En? Overtuigd? Klaar om zelf nieuwsbrieven te gaan versturen op een effectieve wijze? Laat ons je helpen. We kunnen dat goed. We zijn tekstschrijvers, Mailchimp experts en weten bovendien als geen ander hoe we je nieuwsbrief kunnen integreren in je huidige communicatie mix om zo het optimale effect te halen uit alle communicatie effort.  Wie wij zijn? She Knows How. Aangenaam.

 

 

 

Lein en Lon Raak sept 2017 4 Lein en Lon Raak sept 2017 4